


Willem Nooij (1961) is in 1981 gestart als IT-specialist en heeft diverse IT-projecten geleid.
Meer over Willem NooijDe weg naar succes
Routekaart voor marketing en sales
Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789081299114Samenvatting
Toen Willem Nooij werd gevraagd om accountmanager te worden en dacht toen: ik heb toch een vak geleerd? Vanuit nieuwsgierigheid maakte hij de stap en heeft daar nooit één seconde spijt van gehad. Nima-opleiding gevolgd, SPIN- en andere commerciële trainingen gedaan en veel gelezen over het boeiende vak marketing en sales. Dit lezen past ook in de rol die hij volgens Belbin heeft, namelijk die van Brononderzoeker - Vormer. Belbin beschrijft deze rol als energieke aanhouder en doorzetter, met een grote dosis naar buiten gerichte energie, in zijn element bij deelname aan een breed scala van activiteiten, nieuwsgierig en onderzoekend. Hij houdt ervan om in een levendige sociale omgeving te werken.
Dit is geen studieboek met theorie over SWOT en 4P. Niet dat die modellen en analyses onbelangrijk zijn. Integendeel. Maar er zijn al genoeg boeken over vol geschreven. Willem Nooij wil juist zijn praktijkervaring delen. Dit boek is bedoeld als inspiratiebron.
'De weg naar succes' is met name bedoeld voor directeuren, businessmanagers en marketing-en-salesprofessionals die actief zijn in de zakelijke dienstverlening (B2B). Zij werken bij bedrijven met 5 tot 200 medewerkers, die gemiddeld genomen hoger opgeleid zijn.
Het feit dat u dit boek over dit boek leest, geeft aan dat u wellicht een fantastisch product hebt maar nog klanten zoekt. U biedt misschien een perfecte dienst aan, maar zoekt nog naar de juiste weg om afnemers te vinden. Beter nog: u zoekt een manier waarop klanten ú weten te vinden. Dit boek kan u daarbij helpen.
De opbrengst van dit boek gaat volledig naar www.zoekkinderboek.nl. Via die website worden kinderboeken voor goede doelen verkocht.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
1 Waar staan we?
Klanttevredenheidonderzoek
Missie, Visie en Doelstellingen
2 Waar gaan we naar toe?
Strategie
Op wie richten we ons?
3 Wat nemen we mee ?
4 Wie doet wat?
De vakinhoudelijke professional
Sales
Accountmanager
Hoe doe je verkoop?
Hoe manage je dit?
5 De eerste marketing-stapjes
Ronde Tafel
Beurs
Free-publicity
Pull-marketing
Ons eerste marketing-communicatieplan
CRM-systeem
6 Hoe word je onderscheidend?
Het belang
Hoe creëer je onderscheid?
7 Merkbeleid
Resultaat van het merkbeleid
8 De rol van klanten
Ontwikkeling van nieuwe en
Gewijzigde producten/diensten
Kennis delen
Klantenadviesraad
Ronde Tafel
Mond-tot-mondreclame
Quotes, referenties
Klanttevredenheidsonderzoek
Inzetten voor goede doelen
Overige
9 Standaards en hulpmiddelen
Huisstijl
Website
Standaard-offerte
Brochure
Standaard bedrijfspresentatie
CRM-systeem
10 Communicatie
Inleiding
Hoe vind ik ze (push-marketing)?
Hoe vinden ze mij (pull-marketing)?
Hoe zorg ik dat ze klant worden?
Behouden, uitbouwen en vertroetelen
11 Hoe goed zijn we?
Opdrachtwaardering
Referenties
Quotes
Bereidheid om mee te denken
Opkomst bij bijeenkomsten met klanten
12 Klanten gaan bellen
13 Interne uitdagingen
Focus op marketing of sales
Veranderweerstand
Medewerkers
14 Tot slot
Wat zou ik anders doen?
Hints en tips
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan