De Weg naar een Gelukkig Leven
gezond verstand als gids voor een beter leven
Paperback NL 2007 1e druk 9781599700557Samenvatting
Echte vreugde en echt geluk zijn waardevol.
Maar vreugde en geluk zijn onbereikbaar als we er niet in slagen om voort te bestaan.
En proberen voort te bestaan in een chaotische, oneerlijke en over het geheel genomen nogal immorele samenleving, is moeilijk.
Iedereen probeert, individueel of als groep, met zoveel mogelijk plezier en zo min mogelijk narigheid door het leven te gaan.
Maar ons eigen voortbestaan kan worden bedreigd door slecht gedrag van anderen om ons heen.
Ons eigen geluk kan omslaan in verdriet en ellende door de oneerlijkeid of het wangedrag van anderen.
Je kunt je vast wel momenten voor de geest halen waarin zoiets ook werkelijk is gebeurd. Als ons dergelijke dingen overkomen, vermindert dat onze voortbestaanskansen en verstoort dat ons geluk.
Je bent belangrijk voor andere mensen. Er wordt naar je geluisterd. Je kunt invloed uitoefenen op anderen.
Of de mensen die je persoonlijk kent al of niet gelukkig zijn, is voor jou een belangrijk punt .
Met behulp van dit boek kun je hen zonder al te veel moeite helpen zich te handhaven en een gelukkiger leven te leiden.
Hoewel niemand kan garanderen dat een ander gelukkig zal worden, kunnen de kansen van anderen om voort te bestaan en een gelukkig leven te leiden, wel worden vergroot. En wanneer hun kansen groter worden, zijn ook jouw kansen groter.
Het ligt in jouw vermogen anderen de weg te wijzen naar een minder gevaarlijk en gelukkiger leven.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan